Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 12
Схватања српских хербатоваца о циљу и задацима васпитања
(Институт за српску културу Лепосавић, 2019)
Прве расправе и чланци о педагогији као науци у Србији, јављају
се у другој половини XIX века. У то време међу водећим европским и светским
педагозима не постоји једнинствено мишљење о основним питањима и пробле мима ...
СТРУКТУРИСАНО И НЕСТРУКТУРИСАНО ВРЕМЕ И РИЗИЧНО ПОНАШАЊЕ АДОЛЕСЦЕНАТА У УСЛОВИМА ДРУШТВЕНЕ КРИЗЕ
(Универзитет у Нишу, 2021)
Циљ истраживања био је утврдити колико адолесценти радије бирају поједине
типове структурисаног слободног времена и неструктурисаног времена (доколице), као и њихову повезаност са ризичним понашањем адолесцената у ...
Улога и значај слободног времена у животу младих
(Филозофски факултет Косовска Митровица, 2019)
У раду се разматра слободно време као друштвени феномен који захтева темељит приступ у свим сферама живота. Слободно време представља један од важних чинилаца развоја личности деце и младих, јер пружа могућност младима да ...
Социодемографски аспекти породице као детерминанте васпитних стилова родитеља са подручја Косова и Метохије
(Филолошко-уметнички факултет Крагујевац, 2020)
Економске прилике, социоекономски статус, структура поро-
дице, педагошка култура родитеља, задовољство родитеља и
развод брака, само су неки од фактора који могу детерминисати
васпитне стилове родитеља. Међу различитим ...
Психосоцијална клима и њен утицај на развој комуникационих компетенција ученика
(Филозофски факултет Косовска Митровица, 2018)
У центру активности школе, као темељној институцији образовног си-стема, налази се ученик. Све што се планира, организује и реализује уваспитно-образовном раду посредно је или непосредно у функцији ра-звоја и васпитања ...
Улога педагога у професионалној оријентацији ученика
(Филозофски факултет Косовска Митровица, 2019)
Одлука о избору занимања, коју сваки ученик доноси на крају основно-
школског образовања, представља једно од најважнијих питања, које
профилише професионално усмерење и будућност сваког ученика. Из-
бор занимања је ...
Вербална и невербална димензија комуникације у настави
(Педагошки факултет у Ужицу, 2019)
Циљ овог рада је указати на значај вербалне и невербалне
димензије комуникације у настави. Развој цивилизације зависи од способ- ности преношења порука вербалним путем, тако да се ново знање може
надограђивати на старо. ...
Значај успешне комуникације између родитеља и деце
(Учитељски факултет Лепосавић, 2019)
Комуникација је начин да родитељи боље упознају своје
дете, дају јасна објашњења и образложења и пруже му осећај сигурности.
Успешном комуникацијом у породици успостављају се одређени односи и
гради поверење које је ...
Утицај друштвених промена на положај и однос наставника и ученика у настави
(Српско социолошко друштво, 2019)
Последњу деценију XX и почетак XXI века друштва у транзицији обележиле су крупне друштвене промене. Те промене које карактерише трансформација
с традиционалног на савремени приступ условљавају бројне промене и у ...
Баријере у педагошкој комуникацији
(Филозофски факултет Косовска Митровица, 2020)
Поље истраживачког интересовања овог рада усмерено је ка томе да се
испита мишљење наставника и ученика у основним школама о баријерама у педагошкој комуникацији у учионици. Узорак је обухватио сто
двадесет осам наставника ...