Show simple item record

dc.contributor.authorVasilijević, Danijela M.
dc.contributor.authorMilenović, Hadži Živorad M.
dc.contributor.authorBotić, Mladen M.
dc.date.accessioned2022-11-15T09:57:33Z
dc.date.available2022-11-15T09:57:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationИмплементација наставних садржаја из Дидактике у студијске програме за васпитаче у предшколским установама у измењеним условима предшколског васпитања и учења (ИНСД-СПВУ-ИУПВУ), у оквиру пројеката из програмских активности МПНТР РС Развој високог образовања у 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/1060
dc.description.abstractŠkola i udžbenik trebaju da omoguće učenicima usvajanje sistema naučnih pojmova iz određene oblasti. Ovaj rad se bavi analizom pojmova o prirodi u udžbenicima Prirode i društva za četvrti razred osnovne škole u Republici Srbiji, izdavača Klett, Bigz školstvo i Novi logos. Istraživanje daje odgovor na sledeća pitanja: Da li su u udžbenicima eksplicitno zastupljeni pojmovi o prirodi? Da li dominiraju potpune i nepotpune logičke definicije pojmova o prirodi u udžbenicima Prirode i društva? Da li se analizirani udžbenici odabranih izdavača razlikuju u pogledu zastupljenosti pojmova o prirodi po dominaciji potpunih i nepotpunih logičkih definicija? Na osnovu rezultata istraživanja definicija pojmova prirode u udžbenicima Prirode i društva za četvrti razred osnovne škole izdavača Klett, Novi logos i Bigz školstvo, može se zaključiti da pored definisanih pojmova u analiziranim udžbenicima nalazi se i veliki broj nedefinisanih pojmova o prirodi koji je veći od broja definisanih pojmova: 198 definicija u udžbeniku izdavača Klett; 174 definicije u udžbeniku izdavača Novi logos; 142 definicije u udžbeniku izdavača Bigz školstvo. Tačne definicije pojmova o prirodu su: 86 definicija u udžbeniku izdavača Klett; 83 definicije u udžbeniku izdavača Novi logos; i 59 definicija u udžbeniku izdavača Bigz školstvo. Sve to ukazuje na potrebu detaljne izmene analiziranih udžbenika Prirode i društva izdavača Klett, Novi logos i Bigz školstvo. Ovaj problem će svakako biti predmet akademske rasprave i nekih budućih istraživanja.en_US
dc.language.isosr_RSen_US
dc.publisherFilozofski fakultet u Tuzlien_US
dc.rightsCC0 1.0 Универзална*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.titlePojmovi o prirodi u nekim udžbenicima za četvrti razred osnovne škole u Republici Srbijien_US
dc.title.alternativeDruštvene i humanističke studijeen_US
dc.typeclanak-u-casopisuen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.identifier.doi10.51558/2490-3647.2022.7.3.273
dc.citation.volume20
dc.citation.issue3
dc.citation.spage273
dc.citation.epage294
dc.subject.keywordsKlett, Novi logos, Bigz školstvo, pokazne definicije, definicije upotrebe, opisne definicije, nepotpune logičke definicije, potpune logičke definicije, netačne definicije, nedefinisani pojmovien_US
dc.type.mCategoryM23en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.type.mCategoryM23en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.identifier.ISSN2490-3604 (print)
dc.identifier.ISSN2490-3647 (online)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC0 1.0 Универзална
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC0 1.0 Универзална