Приказ основних података о документу

dc.contributor.authorМиленовић, Живорад
dc.contributor.authorМинић, Весна
dc.date.accessioned2022-11-15T10:15:24Z
dc.date.available2022-11-15T10:15:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationИмплементација наставних садржаја из Дидактике у студијске програме за васпитаче у предшколским установама у измењеним условима предшколског васпитања и учења (ИНСД-СПВУ-ИУПВУ), у оквиру пројеката из програмских активности МПНТР РС Развој високог образовања у 2021.en_US
dc.identifier.isbn978-86-84143-57-2
dc.identifier.urihttps://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/1062
dc.description.abstractУ овом раду се проучавају дигиталне компетенције наставника за реализацију наставе на даљину, често доминантног вида наставе у условима глобалне пандемије проузроковане вирусом COVID-19. Према оквиру Европског парламента о компетенцијама наставника за целоживотно учење, које су истовремено и њихове компетениције за реализацију наставе, као једна од кључних, дигитална компетенција укључује поуздану и критичку употребу информатичке технологије у послу, одмору и комуникацији. За поседовање ове компетенције, наставник треба да стекне оптимално потребна знања, вештине и ставове. У истраживању се пошло од опште претпоставке да наставници сматрају да је дигитална компетентсност значајна за реализацију наставе на даљину у условима глобалне пандемије, али да нису подједнако сви наставници обучени и дигитално компетентни за реализацију наставе на даљину коришћењем образовних платформи и интегративних дигиталних модела. Пошло се и од посебних претпоставки да ће истраживањем бити издвојене компоненте које према проценама наставника указују на значај њихове дигиталне компетентности за реализацију наставе на даљину и да на такве њихове процене неутиче њихово занимање (наставник разредне наставе или наставник предметне наставе) и дужина радног стажа у настави. Да би се то утврдило, у првој половини школске 2021/2022. на узорку од 109 наставника основних школа с подручја Косовскомитровичког округа, спроведено је истраживање приказано у овом раду. Подаци прикупљени комбинованим инструментом - Скалером – ДКН-НД-УГП-КОВИД19 (α = 0,845) и обрађени факторском анализом, t-тестом и анализом варијансе су потврдили све хипотезе истраживања. На основу резултата истраживања који су показали да наставници нису подједнако и у довољној мери дигитално компетентни и обучени за реализацију наставе на даљину коришћењем дигиталних платформи и интегративних диталнихмодела. На основу резултата истраживања у раду је дат предлог програма обуке наставника за реализацију наставе на даљину применом образовних платформи и интегративних дигиталних модела.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherУчитељски факултет у Призрену - Лепосавићen_US
dc.rightsCC0 1.0 Универзална*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.titleДигитална компетенција наставника према оквиру компетенција за целоживотно учење у функцији обучености наставника за реализацију наставе на даљину у условима глобалне пандемијеen_US
dc.title.alternativeЗборник сажетака Образовне активности и васпитнообразовни рад у условима пандемијеen_US
dc.typekonferencijski-prilogen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.citation.spage61
dc.citation.epage62
dc.subject.keywordsпандемија COVID-19, дигитална компетенција, целоживотно учење, информационе технологије, образовна платформа, интегративни дигитални моделen_US
dc.type.mCategoryM64en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.type.mCategoryM64en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US


Документи

Thumbnail
Thumbnail

Овај рад се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу

CC0 1.0 Универзална
Осим где је другачије наведено, лиценца овог рада је описана саCC0 1.0 Универзална