Pretraživanje
Prikaz rezultata 1-9 od 9
Функционалност, селективност и психометријске карактеристике задатака са пријемног испита за ученике са посебним способностима за информатику и рачунарство
(Учитељски факултет Београд, Србија, 2021)
Предмет овог истраживања је квалитет задатака на тесту за пријемни испит за ученике са посебним способностима за информатику и рачунарство. Циљ истраживања је да се на основу метријских карактеристика (поузданост, ...
Срењовековна литература и електронски ресурси у школама у XXI веку
(Центар за црквене студије,Универзитет у Нишу, Центар за византијско-словенске студије,Међународни центар за православне студије, 2021-03-03)
Маргинализација средњовековне књижевности у наставним плановима и програмима започела је са друштвеним превирањима која су се одиграла средином двадесетог века. Од тада па до данас се са сваким новим програмом број дела и ...
Како ученици петог разреда основне школе разумеју језик уџбеника математике?
(Институт за педагошка истраживања, Београд, 2022-06)
Значајан и недовољно изучаван проблем у образовању у нашој земљи представља квалитет језика уџбеника. Ово питање је посебно важно разматрати из перспективе ученика (којима је дато наставно средство превасходно намењено) ...
Упоредна анализа оквира дигиталних компетенција наставника у Србији и у Европској унији
(Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2019)
Промене које је донела трећа индустријска револуција ‒ дигитална револуција, указују на све већи значај образовања и академског начина размишљања. Неопходно је да наставник XXI века
буде у кораку с променама које се ...
Визија и путеви ка квалитетном образовању у Србији
(Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2020)
У овом раду анализирамо оквир евалуације образовног система Републике Србије у домену предуниверзитетског образовања кроз три основна сегмента: екстерну евалуацију и самоевалуацију образовних установа, национална испитивања, ...
Однос школских оцена и резулата на завршном испиту
(Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2021)
Оцењивање ученика је један од интегралних делова наставног процеса и утемељено је на дефинисаним и прописаним исходима и образовним стандардима. Завршни испит на крају основног образовања и васпитања има функцију верификације ...
Дигиталне компетенције универзитетских професора у XXI веку
(Филозофски факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 2022)
Најновија дешавања у образовању изазвана пандемијом вируса 2019-nCoV и прелазак са традиционалне наставе на електронску наставу утицали су да се појави посебно интересовање методичара наставе у вези са сагледавањем дигиталних ...
Утицај КОВИД19 пандемије на реализацију међународне студије ПИРЛС 2021 у школама у Републици Србији
(Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2022-10)
КОВИД-19 пандемија је довела до многобројних промена у реализацији васпитно-образовног процеса у Републици Србији и уједно је утицала на све друге започете активности у образовном систему. У овом
истраживању приказујемо ...
Критеријуми који су утицали на академска постигнућа током КОВИД19 пандемије
(Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2022-10)
Наставници се често суочавају са потешкоћама у наставном процесу, посебно током пандемије када ни студенти ни универзитети нису били у потпуности спремни за нови облик стицања знања. Употреба ИКТ је
била спас у право ...