Now showing items 78-97 of 125

    • Из историје основног школства у Мушутишту и Средачкој жупи од оснивања до 1912. године 

      Симић, Мирјана М. (Институт за српску културу Приштина - Лепосавић, 2021)
      Педагошки живот на Косову и Метохији одвијао се под специфичним и несређеним политичким, економским и културним условима. Полазећи од становишта да је школство на Косову и Метохији било условљено великом наслеђеном ...
    • Иновативни модел респонсибилне наставе 

      Миленовић, Живорад М. (Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2019)
      Настава планирана, реализована и вреднована према иновативним дидактичко-методичким моделима подразумева заједничке активности учитеља и ученика. У овом раду је на примеру обраде нове наставне јединице Множимо брже и лакше ...
    • Интегративна настава у савременој основној школи 

      Минић, Весна Љ.; Јовановић, Марија М. (Институт за српску културу Приштина - Лепосавић, 2020)
      Циљ рада се односи на студиозно проучавање и анализирање интегративне наставе, начина организације као и њеноg значајa у савремној основношколској настави. Имајући у виду чињеницу да се у савременој основној школи све више ...
    • Интелектуално васпитање у савременој школи 

      Кулић, Радивоје; Минић, Весна; Ђурић, Игор (Филозофски факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 2018)
      Педагошко-психолошки извори одавно се и са разлогом продубљено баве садржајима интелектуалног васпитања и њиховим местом и улогом у концепцији свеукупног обликовања личности. Притом, сасвим је извесно да најпознатије ...
    • Историјски импулс у „Сеоби Србаља“ Петра Пајића 

      Башчаревић, Снежана С. (МСЦ, Београд, 2021)
      Дух родољубља код нас је присутан у начину живљења и поимања света. Он није толико транспарентан нити наметљив, али се једнако обнавља и евоцира у уметности, а посебно у књижевности. Мотив историје и родољубља манифестовао ...
    • Како ученици петог разреда основне школе разумеју језик уџбеника математике? 

      Ранђеловић, Бранислав М.; Стевановић, Јелена М.; Лазаревић, Емилија Н. (Институт за педагошка истраживања, Београд, 2022-06)
      Значајан и недовољно изучаван проблем у образовању у нашој земљи представља квалитет језика уџбеника. Ово питање је посебно важно разматрати из перспективе ученика (којима је дато наставно средство превасходно намењено) ...
    • Комуникологија као наставна дисциплина у студијском програму разредне наставе – потреба и значај 

      Миленовић, Живорад; Миленовић, Марија; Седларевић, Јелена (Универзитет у Нишу, Филозофски факултет, Департман за педагогију, 2021)
      Проблем истраживања је потреба и значај учења комуникологије као наставне дисциплине на студијама за разредну наставу, који се у раду теоријски проучава из угла универзитетске наставе, студија за комуникологију и рефлексивне ...
    • Критеријуми који су утицали на академска постигнућа током КОВИД19 пандемије 

      Симјановић, Душан Ј.; Ранђеловић, Бранислав М. (Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2022-10)
      Наставници се често суочавају са потешкоћама у наставном процесу, посебно током пандемије када ни студенти ни универзитети нису били у потпуности спремни за нови облик стицања знања. Употреба ИКТ је била спас у право ...
    • Настава Православног катихизиса као наставни предмет на наставничким факултетима у Србији 

      Миленовић, Живорад; Миловановић, Бошко (Универзитет у Источном Сарајеву, Педагошки факултет у Бијељини, 2019)
      У раду се проучава настава Православног катихизиса и указује на значај увођења као наставног предмета на студијским групама на наставничким факултетима у Републици Србији. Наставу Православног катиохизиса прате бројни ...
    • Наставници основних школа Пчињског округа о доприносу наставе Православног катихизиса у васпитању и образовању ученика за мир и демократију 

      Миленовић, Живорад М.; Миловановић, Бошко Љ. (Институт за српску културу Приштина - Лепосавић, 2018)
      Проблем истраживања у овом раду јесте допринос наставе Православног катихизиса у васпитању и образовању ученика основне школе за мир и демократију. У истраживању се пошло од опште претпоставке да настава Православног ...
    • Најчешћи проблеми докторских студија разредне наставе 

      Миленовић, Живорад (Универзитет у Источном Сарајеву, Педагошки факултет у Бијељини, 2018)
      Реформа високог образовања нарочито се одразила на докторске студије разредне наставе на учитељским и педагошким факултетима. С једне стране се намеће потреба тростепене организације студија, а с друге, остали наставнички ...
    • Најчешћи реметилачки фактори наставе на даљину у млађим разредима основне школе у условима глобалне пандемије Ковид-19 

      Миленовић, Живорад; Ботић, Младен (Универзитет у Нишу, Филозофски факултет, Департман за педагогију, 2021)
      Проблем истраживања овог рада су најчешћи недостаци наставе на даљину у условима глобалне пандемије Ковид-19. У истраживању се пошло од опште претпоставке да је настава на даљину у млађим разредима основне школе у условима ...
    • Неуродидактика и иновативни приступи у настави 

      Миленовић, Живорад М. (Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2019)
      Иновативни приступи у настави поред наставне технологије и информационо-комуникационе технологије, подразумевају и реализацију наставних часова према иновативним врстама наставе планиране у обрнутом дизајну и реализоване ...
    • Нова концепција предшколског васпитања и образовања – припремни предшколски програм 

      Миловановић, Бошко; Миленовић, Живорад (Универзитет у Источном Сарајеву, Педагошки факултет у Бијељини, 2019)
      Припремни предшколски програм, део је редовног програма предшколске установе који се остварује са децом у години пре поласка у школу, које је постало обавезно од 2006/07 године. Обавезни припремни предшколски програм даје ...
    • Однос школских оцена и резулата на завршном испиту 

      Каралић, Елизабета М.; Ранђеловић, Бранислав М. (Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2021)
      Оцењивање ученика је један од интегралних делова наставног процеса и утемељено је на дефинисаним и прописаним исходима и образовним стандардима. Завршни испит на крају основног образовања и васпитања има функцију верификације ...
    • Пајићеве песме о малим стварима (тумачење симболичких знакова) 

      Башчаревић, Снежана С. (ФИЛУМ, Крагујевац, 2020)
      Петар Пајић је песник чије су песме ушле у народ и једнако је препознатљив како својим именом, тако и насловима својих песама. Његова поезија испуњена је ненаметљивим, али јасно формулисаним рефлексијама које, доведене у ...
    • Педагошки аспекти сарадње учитеља и родитеља 

      Минић, Весна Љ. (Institute of Knowledge Management, Skopje, 2019)
      Говорећи о квалитету и успешности наставе у млађим разредима основне школе, ваља напоменути да они зависе од бројних чинилаца. Као кључни чинилац који је у фокусу интересовања бројних теоретичара и практичара је сарадња ...
    • Педагошки рад са даровитим ученицима у основној школи у функцији њиховог правилног развоја и успеха 

      Минић, Весна Љ.; Поповић, Далиборка Р. (Institute of Knowledge Management, Skopje, 2022)
      Имајући у виду да је надарено дете заправо дете које има изнадпросечне способности и специфичне особине личности, у педагошком раду је важно укључити све актере васпитно-образовног процеса како би њихов развој текао у ...
    • Плаћање кривице (Пет јеврејских ликова у Андрићевим приповеткама) 

      Башчаревић, Снежана С. (ФИЛУМ, Крагујевац, 2021)
      У Андрићевим приповеткама, Јеврејима припада посебно место. Они су представљени као индивидуални и колективни изрази архетипске жртве. Рад има за циљ да аналитичко-синтетичком методом осветли ауторов приступ јеврејству ...
    • Повећање мотивације ученика у настави математике применом занимљивих задатака у нижим разредима основне школе 

      Пауновић, Љиљана Р.; Гајтановић, Зорица Љ. (Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2020)
      Чињеница је да већина ученика има проблем са усвајањем математичких садржаја. Математика као школски предмет је нешто што их оптерећује, а часови математике за њих су право мучење. Како научити математику и имати жељену ...