• Андрић и „београдски стил“ 

      Башчаревић, Снежана С. (МСЦ, Београд, 2018)
      Андрићева писана реч нуди образац класичног књижевног језика. То је једна од особина којој је тешко наћи равну у писаној речи у нашој књижевности. Рад има за циљ да укаже да ова констатација, као и констатација Александра ...
    • Васпитно деловање у периоду Хитлерове националсоцијалистичке омладине 

      Миленовић, Живорад М.; Рајчевић, Петар Ђ. (Филозофски факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 2021)
      Проблем проучавања овог рада је васпитно деловање у периоду Хитлерове националсоцијалистичке омладине у њена два огранка: Хитлер југенду и Савезу немачких девојака. Оба огранка су настала у периоду Вајмарске републике, али ...
    • Васпитно-образовни рад с децом предшколског узраста с проблемима дислексије 

      Миленовић, Живорад (Висока школа за васпитаче струковних студија у Алексинцу, 2018)
      Дислексија је поремећај у читању. Препознаје се смањеном могућношћу детета да повеже текст и његово значење, да поређа слова и речи у реченици и смисаоно значење. У раду аутор указује на симптоме и препознавање овог проблема ...
    • Визија и путеви ка квалитетном образовању у Србији 

      Каралић, Елизабета М.; Ђукић, Данијела П.; Ранђеловић, Бранислав М. (Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2020)
      У овом раду анализирамо оквир евалуације образовног система Републике Србије у домену предуниверзитетског образовања кроз три основна сегмента: екстерну евалуацију и самоевалуацију образовних установа, национална испитивања, ...
    • Врсте наставног рада са даровитим ученицима у редовној настави 

      Јовановић, Марија М.; Минић, Весна Љ. (Институт за српску културу Приштина - Лепосавић, 2018)
      У намери да укаже на могућности успешне диферeнцијације у оквиру редовне наставе са даровитим ученицима, рад има за циљ да истражи врсте наставног рада којима се у непосредној наставној пракси оствaрује редовна настава са ...
    • Дигитална компетенција наставника према оквиру компетенција за целоживотно учење у функцији обучености наставника за реализацију наставе на даљину у условима глобалне пандемије 

      Миленовић, Живорад; Минић, Весна (Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2022)
      У овом раду се проучавају дигиталне компетенције наставника за реализацију наставе на даљину, често доминантног вида наставе у условима глобалне пандемије проузроковане вирусом COVID-19. Према оквиру Европског парламента ...
    • Дигиталне компетенције универзитетских професора у XXI веку 

      Новаковић, Александар М.; Ранђеловић, Бранислав М.; Ђукић, Данијела П. (Филозофски факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 2022)
      Најновија дешавања у образовању изазвана пандемијом вируса 2019-nCoV и прелазак са традиционалне наставе на електронску наставу утицали су да се појави посебно интересовање методичара наставе у вези са сагледавањем дигиталних ...
    • Дидактички аспект повратне информације у средњешколском образовању 

      Јовановић, Марија М.; Минић, Весна Љ. (ФИЛУМ, Крагујевац, 2019)
      Један од фактора који детерминише квалитет и ефикасност савремене наставе јесте повратна информација која се у њој остварује. Пружајући увид у постигнуће ученика, његов рад и залагање али и уочене слабости и недостатке, ...
    • Друштвени садржаји у настави природе и друштва и развој идентитетске припадности српском народу на Косову и Метохији и Републици Србији 

      Миленовић, Живорад М.; Минић, Весна Љ. (Институт за српску културу Приштина - Лепосавић, 2019)
      Аутори у раду проучавају допринос друштвених садржаја у настави природе и друштва на развој идентитетске припадности ученика млађег школског узраста српском народу на Косову и Метохији и Републици Србији. Полазећи од ...
    • Друштвено-политички узроци и последице ангажовања великих сила на Балкану 

      Обрадовић, Жарко; Базић, Јован (Институт за политичке студије Београд, 2021-03)
      Сажетак: У овом раду су изложени резултати анализе о друштвеним узроцима и разлозима који су навели велике силе да буду присутне и умешане у догађаје на Балкану, као и на судбину балканских држава и квалитет живота њихових ...
    • Друштено-политичко уређење Југославије као системски узрок њеног распада 

      Базић, Јован (Српско социолошко друштво, Београд, 2018)
      Узроци који су утицали на распад Југославије су многобројни. Њима се у литератури придаје различит значај али се у овом раду особита пажња посвећује друштвено-политичком уређењу земље, које се види као системски узрок њеног ...
    • Еколошко васпитање и образовање у млађим разредима основне школе 

      Минић, Весна Љ.; Јовановић, Марија М. (Филозофски факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 2019)
      Потреба за очувањем животне средине у којој човек живи и ради све је израженија у савременом свету, посебно због чињенице да еколошка криза постаје глобални проблем узрокован, пре свега, ниском еколошком свешћу човека. ...
    • Етнос и топос у приповеткама Григорија Божовића 

      Башчаревић, Снежана С. (ФИЛУМ, Крагујевац, 2018)
      Рад разматра присуство етноса и топоса у приповеткама Григорија Божовића. Оне говоре о стварним личностима и догађајима из пишчевог завичајног Ибарског Колашина. Божовић је тежио да кроз приповетке усклади животну и литерарну ...
    • Значај и примена дидактичких игара у предшколском и основношколском узрасту 

      Минић, Весна; Јовановић, Марија (Институт за српску културу Приштина - Лепосавић, 2018)
      Рад говори о игри као руководећој активности деце предшколског и млађег школског узраста. Она представља облик стваралачке делатности, помоћу које се дете целовито развија, испољава сопствену личност, свој карактер, ...
    • Знања о школском насиљу и програмима превенције у Србији 

      Минић, Весна Љ. (Institute of Knowledge Management, Skopje, 2018)
      Циљ рада односи се на систематско проучавање и анализирање насиља у школама у Србији, као и мерама и програмима његове превенције. Насилно понашање деце школског узраста је широко распрострањена појава и проблем, ...
    • Из историје основног школства у Мушутишту и Средачкој жупи од оснивања до 1912. године 

      Симић, Мирјана М. (Институт за српску културу Приштина - Лепосавић, 2021)
      Педагошки живот на Косову и Метохији одвијао се под специфичним и несређеним политичким, економским и културним условима. Полазећи од становишта да је школство на Косову и Метохији било условљено великом наслеђеном ...
    • Иновативни модел респонсибилне наставе 

      Миленовић, Живорад М. (Учитељски факултет у Призрену - Лепосавић, 2019)
      Настава планирана, реализована и вреднована према иновативним дидактичко-методичким моделима подразумева заједничке активности учитеља и ученика. У овом раду је на примеру обраде нове наставне јединице Множимо брже и лакше ...
    • Интегративна настава у савременој основној школи 

      Минић, Весна Љ.; Јовановић, Марија М. (Институт за српску културу Приштина - Лепосавић, 2020)
      Циљ рада се односи на студиозно проучавање и анализирање интегративне наставе, начина организације као и њеноg значајa у савремној основношколској настави. Имајући у виду чињеницу да се у савременој основној школи све више ...
    • Интелектуално васпитање у савременој школи 

      Кулић, Радивоје; Минић, Весна; Ђурић, Игор (Филозофски факултет Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, 2018)
      Педагошко-психолошки извори одавно се и са разлогом продубљено баве садржајима интелектуалног васпитања и њиховим местом и улогом у концепцији свеукупног обликовања личности. Притом, сасвим је извесно да најпознатије ...
    • Историјски импулс у „Сеоби Србаља“ Петра Пајића 

      Башчаревић, Снежана С. (МСЦ, Београд, 2021)
      Дух родољубља код нас је присутан у начину живљења и поимања света. Он није толико транспарентан нити наметљив, али се једнако обнавља и евоцира у уметности, а посебно у књижевности. Мотив историје и родољубља манифестовао ...