• Српски
    • Српски (Serbia)
    • English
  • English 
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
    • English
  • Login
View Item 
  •   PLATON
  • Природно-математички факултет
  • Главна колекција / Main Collection
  • View Item
  •   PLATON
  • Природно-математички факултет
  • Главна колекција / Main Collection
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

DOPRINOS FIGURATIVNIH BROJEVA RAZVOJU VIZUELNO LOGIČKOG PRISTUPA REŠAVANJU ZADATAKA SA BROJNIM NIZOVIMA

Thumbnail
View/Open
RaduPreevu.pdf (281.0Kb)
Date
2018-05-01
Authors
Mihajlov Carević, Miroslava
Petrović, Milena
Denić, Nebojša
Metadata
Show full item record
Abstract
Savremena nastava matematike na svim nivoima obrazovanja uglavnom se svodi na primenu algebarskih formula i algebarskih postupaka. Vizuelno-logički pristup sagledavanju i rešavanju matematičkih zadataka vrlo malo je prisutan u nastavi matematike. Takvu praksu bi trebalo promeniti jer je vizuelizacija od velike važnosti u procesu učenja i razumevanja matematike.U ovom radu prikazujemo uvođenje figurativnih brojeva u nastavu matematike šestog razreda osnovne škole i njihov doprinos razvoju sposobnosti učenika za uočavanje zakonitosti među brojevima i primeni uočene zakonitosti u rešavanju raznih problema sa brojnim skupovima. Istraživanje opisano u ovom radu započeto je ispitivanjem sposobnosti učenika šestog razreda da uočavanjem zakonitosti rešavaju zadatke sa prirodnim brojevima. Konstatacije do kojih smo došli bile su u velikoj meri nezadovoljavajuće. Zbog toga smo organizovali upoznavanje učenika sa odabranim primerima koji demonstriraju uočavanje zakonitosti među brojevima i primenu uočene zakonitosti u rešavanju zadataka. U cilju upoređivanja rezultata u istraživanju, formirali smo dve grupe učenika, eksperimentalnu i kontrolnu, pri čemu je eksperimentalna grupa radila sa figurativnim brojevima a kontrolna nije. U obe grupe smo formirali male tročlane grupe od učenika različitog nivoa matematičkog znanja za saradničko učenje. Organizovali smo tročasovno vežbanje vizuelno-logičkog pristupa rešavanju zadataka za obe grupe. Pre početka i nakon završetka planiranog rada izvršili smo testiranje učenika obe grupe. Pre-test je pokazao da nije bilo značajnih statističkih razlika između eksperimentalne i kontrolne grupe. Na post-testu obe grupe su ostvarile napredovanje pri čemu su rezultati u eksperimentalnoj grupi bili značajno bolji od rezultata u kontrolnoj grupi. Istraživanje je pokazalo da bavljenje figurativnim brojevima doprinosi razvoju sposobnosti učenika u uočavanju zakonitosti među brojevima i primeni uočene zakonitosti u rešavanju zadataka.
URI
https://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/1229
DOI
10.5937/univmis1817072N
M category
M52
openAccess
M52
openAccess
Collections
  • Главна колекција / Main Collection

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

All of DSpaceInstitutionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis institutionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV