• Српски
    • Српски (Serbia)
    • English
  • Српски (ћирилица) 
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
    • Енглески
  • Пријава
Преглед рада 
  •   ПЛАТОН
  • Факултет уметности
  • Главна колекција / Main Collection
  • Преглед рада
  •   ПЛАТОН
  • Факултет уметности
  • Главна колекција / Main Collection
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

THE NON-EXISTENT PAST OF THE DISTANT FUTURE. About the Composition Post-Excavation Activities by Svetlana Maraš

Thumbnail
Отварање
106-Article Text-306-1-10-20220707.pdf (293.2Kb)
Аутори
Гњатовић, Ана
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Abstract The text interprets Svetlana Maraš’s electroacoustic radiophonic composition Post-Excavation Activities (2020). The compositional principle, which the author calls the inversion of concrete music, and which includes work with sounds of digital origin whose purpose is to resemble found sound artifacts, has been compared with the imaginary archives. Following the intention of Svetlana Maraš to present the medium as a sounding compositional layer, an analysis was made of which sound objects in this work can be representationally determined and how they participate in the communicativeness of the work of music. The importance of radio as a medium was emphasized, but also the context of the Electronic Studio of Radio Belgrade in which the materials for the composition were created.
URI
https://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/752
DOI
10.5937/newso22059089G
М категорија
M23
openAccess
M23
openAccess
Колекције
  • Главна колекција / Main Collection

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
О ПЛАТОН репозиторијуму | Пошаљите запажања
Theme by 
Atmire NV
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеПо датуму издавањаАуториНасловиТемеОва институцијаПо датуму издавањаАуториНасловиТеме

Мој налог

ЛогинРегистрација

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
О ПЛАТОН репозиторијуму | Пошаљите запажања
Theme by 
Atmire NV