Приказ основних података о документу

dc.contributor.authorМарсенић, Милош М.
dc.contributor.authorСтанојевић, Саша Д.
dc.date.accessioned2022-07-12T06:40:01Z
dc.date.available2022-07-12T06:40:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationКосово и Метохија између националног идентитета и евроинтеграцијаen_US
dc.identifier.urihttps://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/106
dc.description.abstractРазвој нових технологија и информационог друштва убрзао је променеу свакодневном животу и у савременој настави. Информационо-кому-никационе технологије (ИКТ) боље мотивишу ученике за наставу. Какоби се боље сачували историјски извори они се дигитализују и тако сештите а истраживачи могу да брже и са мање трошкова дођу до извора.Могућности коришћења интернета у настави су велике. Неопходно једа школе имају рачунаре, да наставници и ученици буду мотивисаниза коришћење нових електронских извора. Много је интернет адресакоје нуде изворну историјску грађу, од писаних и штампаних извора доаудио-визуелног материјала. Сву ову грађу можемо назвати дигитал-ним ресурсима (материјалима, изворима, електронским историјскимизворима). Наставници треба да креирају привлачан и маштовит на-ставни материјал а критички прилаз и опрез у раду са материјалом саинтернета је неопходан. Обавеза наставника је да препоручи провере-не сајтове и документа. Велики део материјала на интернету је постављен са свесном намером ширења нетачних података. Могућности ИКТсу велике и на студијама историје. На свим нивоима студија могуће јеосавременити наставу али материјалне могућности школа и факултетане омогућавају да се финансијски прате иновације. Један од порталакоји својим дигитализованим садржајем може корисно послужити унаставне сврхе је Europeana. То је база података културно-историјскогнаслеђа Европе, преко које је могуће претраживати дигитализовануграђу установа. Портал Europeana је шири пројекат који омогућава сло-бодан приступ за више десетина милиона дигиталних јединица. Једнаод значајнијих збирки у оквиру овог портала посвећена је Првом свет-ском ратуи зове се Europeana 1914–1918.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherФилозофски факултет Косовска Митровицаen_US
dc.rightsАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleДигитални ресурси у настави историје са освртом на европски пројекат Europeanaen_US
dc.title.alternativeЗборник радова Филозофског факултета у Приштиниen_US
dc.typeclanak-u-casopisuen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.identifier.doi10.5937/ZRFFP50-28944
dc.citation.volumeL
dc.citation.issue4
dc.citation.spage185
dc.citation.epage197
dc.subject.keywordsинформационо-комуникациона технологија; дигитализација; диги-тални ресурси; настава историје; Europeanaen_US
dc.type.mCategoryM51en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.type.mCategoryM51en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US


Документи

Thumbnail
Thumbnail

Овај рад се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу

Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД
Осим где је другачије наведено, лиценца овог рада је описана саАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД