Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.contributor.authorMihajlov Carević, Miroslava
dc.contributor.authorPetrović, Milena
dc.contributor.authorDenić, Nebojša
dc.date.accessioned2023-04-19T12:15:05Z
dc.date.available2023-04-19T12:15:05Z
dc.date.issued2018-05-01
dc.identifier.urihttps://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/1229
dc.description.abstractSavremena nastava matematike na svim nivoima obrazovanja uglavnom se svodi na primenu algebarskih formula i algebarskih postupaka. Vizuelno-logički pristup sagledavanju i rešavanju matematičkih zadataka vrlo malo je prisutan u nastavi matematike. Takvu praksu bi trebalo promeniti jer je vizuelizacija od velike važnosti u procesu učenja i razumevanja matematike.U ovom radu prikazujemo uvođenje figurativnih brojeva u nastavu matematike šestog razreda osnovne škole i njihov doprinos razvoju sposobnosti učenika za uočavanje zakonitosti među brojevima i primeni uočene zakonitosti u rešavanju raznih problema sa brojnim skupovima. Istraživanje opisano u ovom radu započeto je ispitivanjem sposobnosti učenika šestog razreda da uočavanjem zakonitosti rešavaju zadatke sa prirodnim brojevima. Konstatacije do kojih smo došli bile su u velikoj meri nezadovoljavajuće. Zbog toga smo organizovali upoznavanje učenika sa odabranim primerima koji demonstriraju uočavanje zakonitosti među brojevima i primenu uočene zakonitosti u rešavanju zadataka. U cilju upoređivanja rezultata u istraživanju, formirali smo dve grupe učenika, eksperimentalnu i kontrolnu, pri čemu je eksperimentalna grupa radila sa figurativnim brojevima a kontrolna nije. U obe grupe smo formirali male tročlane grupe od učenika različitog nivoa matematičkog znanja za saradničko učenje. Organizovali smo tročasovno vežbanje vizuelno-logičkog pristupa rešavanju zadataka za obe grupe. Pre početka i nakon završetka planiranog rada izvršili smo testiranje učenika obe grupe. Pre-test je pokazao da nije bilo značajnih statističkih razlika između eksperimentalne i kontrolne grupe. Na post-testu obe grupe su ostvarile napredovanje pri čemu su rezultati u eksperimentalnoj grupi bili značajno bolji od rezultata u kontrolnoj grupi. Istraživanje je pokazalo da bavljenje figurativnim brojevima doprinosi razvoju sposobnosti učenika u uočavanju zakonitosti među brojevima i primeni uočene zakonitosti u rešavanju zadataka.en_US
dc.language.isosr_RSen_US
dc.publisherUniverzitetska misao - časopis za nauku, kulturu i umjetnost, Novi Pazaren_US
dc.titleDOPRINOS FIGURATIVNIH BROJEVA RAZVOJU VIZUELNO LOGIČKOG PRISTUPA REŠAVANJU ZADATAKA SA BROJNIM NIZOVIMAen_US
dc.typeclanak-u-casopisuen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.identifier.doi10.5937/univmis1817072N
dc.citation.volume17
dc.citation.spage72
dc.citation.epage85
dc.subject.keywordsfigurativni brojevien_US
dc.subject.keywordsvizuelno-logički pristup rešavanju zadatakaen_US
dc.type.mCategoryM52en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.type.mCategoryM52en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.identifier.ISSN1451-3870


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj rad se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu