Show simple item record

dc.contributor.authorДимић, Даница Д.
dc.contributor.authorРанђеловић, Душан Ј.
dc.date.accessioned2022-07-13T08:53:10Z
dc.date.available2022-07-13T08:53:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/146
dc.description.abstractОвај рад посвећен је феномену разредне атмосфере, истицању његове важности, као и објашњењу основних димензија разредне атмосфере. Квалитет живота и рада у школи зависи од квалитета разредне атмосфере која је у уској вези са понашањем свих учесника у васпитно-образовном процесу. Термином разредна атмосфера означава се укупност и повеза- ност фактора који учествују у остваривању циљева васпитања и образова- ња. Тај термин означава релативно трајан квалитет односа главних субје- ката наставног процеса, који је обично обележен одговарајућим емоцио- налним тоном. На квалитет укупне разредне атмосфере највише утицаја имају главни субјекти наставног процеса – наставници и ученици. Соци- јална атмосфера у разреду може бити значајан фактор доброг или лошег функционисања разреда, међуљудских односа, испољавања задовољства или незадовољства према начинима рада и циљевима којима се тежи. Емоционална атмосфера битно утиче на емоционалну сигурност, задо- вољство и ментално здравље ученика, као и на резултате учења. Страх од неуспеха је најчешћи узрок негативних видова понашања и недисципли- не у школи. Из резултата досадашњих истраживања која су вршена у овој области може се закључити да је разредна атмосфера повезана са низом феномена као што су насиље, осећај сигурности, школско постигнуће, де- ликвенција, задовољство наставом и слично. Унапређење разредне атмо- сфере захтева анализу, процену и стално праћење, а самим тим и проуча- вање разредне атмосфере као вишедимензионалног феномена. Контину- ираним праћењем разредне атмосфере, па и школске климе уопште, мо- гло би се утицати на многе аспекте живота ученика међу којима би се из- двојили школско постигнуће, понашање за време и након наставе, као и задовољство ученика наставом.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherФилозофски факултет Косовска Митровицаen_US
dc.rightsАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleРазреднa атмосферa и њен значај за понашање ученика, школско постигнуће и задовољство ученика наставомen_US
dc.title.alternativeНаука без граница III: Образовање и развој личностиen_US
dc.typekonferencijski-prilogen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.citation.spage219
dc.citation.epage237
dc.subject.keywordsразредна атмосфера; школски успех; задовољство наста- вом; понашање ученика.en_US
dc.type.mCategoryM14en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.type.mCategoryM14en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.identifier.cobiss23399177


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД
Except where otherwise noted, this item's license is described as Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД