Приказ основних података о документу

dc.contributor.authorРадовић, Марија С.
dc.contributor.authorРанђеловић, Душан Ј.
dc.date.accessioned2022-07-13T09:38:55Z
dc.date.available2022-07-13T09:38:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/153
dc.description.abstractПроблем овог истраживања представља испитивање повезаности појединих аспеката менталног здравља и школског успеха. Циљ рада је испитати повезаност школског успеха и појединих аспеката менталног здравља код ученика средњих школа. У истраживању је учествовало 200 испитаника, средњошколаца из четири различите средње школе: Гимназија, Економска школа, Техничка школа и Медицинска школа. Као мерни инструмент коришћен је упитник, који је прилагођен циљу истраживања, а састоји се из комбинације тестова за испитивање аспеката менталног здравља. Као показатељи менталног здравља коришћене су три мере, односно скале позитивног менталног здравља: скала задовољства животом (Пенезић, 1996), скала оптимизма (Chang, 1996; Пенезић, 2002) и скала самопоштовања (Rosenberg, 1965). Поред наведених скала коришћене су и четири мере које указују на доживљавање негативних емоционалних стања: агресивност (Buss & Perry, 1992) и депресивност, анксиозност и стрес (DASS-21 – Lovibond & Lovibond, 1995a). Резултати истраживања показују да су позитивни аспекти менталног здравља, односно задовољство животом и самопоштовање у корелацији са школским успехом, и то како са успехом прошле школске године тако и са успехом на полугодишту са статистичком значајношћу на нивоу од 0.01. Код негативних аспеката менталног здравља, потврђена је негативна веза између агресивности и депресивности и успеха постигнутог на полугодишту. Дакле, ученици који су депресивнији и имају израженију агресивност постижу слабије резултате у школи. Склоп варијабли менталног здравља показао се као значајан предиктор школског постигнућа. Степен објашњене варијанте износио је 9, односно 12%. Као најзначајнији појединачни предиктор показало се задовољство животом.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherФилозофски факултет Косовска Митровицаen_US
dc.rightsАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleМентално здравље и школски успехen_US
dc.title.alternativeОбразовање и квалитет живота у условима транзицијеen_US
dc.typekonferencijski-prilogen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.citation.spage70
dc.citation.epage101
dc.subject.keywordsадолесценти, школа, школски успех, ментално здравље, аспекти менталног здравља.en_US
dc.type.mCategoryM14en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.type.mCategoryM14en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.identifier.cobiss261395724


Документи

Thumbnail
Thumbnail

Овај рад се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу

Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД
Осим где је другачије наведено, лиценца овог рада је описана саАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД