dc.contributor.author | Анђелковић, Александра К. | |
dc.contributor.author | Ђурић, Игор Р. | |
dc.date.accessioned | 2022-07-14T07:47:15Z | |
dc.date.available | 2022-07-14T07:47:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Косово и Метохија између националног идентитета и евроинтеграција | en_US |
dc.identifier.uri | https://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/170 | |
dc.description.abstract | Савремене друштвене околности под лупу позорности и у центар истра-
живачких интересовања све учесталије постављају питање редефинисања
листе компетенција наставника, чиме се базичне вештине проширују, по-
ред осталог, и на деловање наставника у друштву. Поред прокламованих
захтева упућених наставничкој професији, у изградњи професионалног
идентитета наглашена је способност наставника за садејство и деловање у
мултикултуралном друштву, док у новијим педеутолошким истражива-
њима развој интеркултуралности наставника заузима све значајније ме-
сто.
У основи интеркултуралности налази се идеја да појединци постају бо-
гатији путем искустава и сарадње са другим културама, прихватањем ра-
зличитости, кроз процесе међусобног учења и стицања знања. С обзиром
на поменуте чињенице, циљ рада усмерен је на анализу и утврђивање мо-
гућности развијања интеркултуралности наставника у програмима про-
фесионалног усавршавања. Основно истраживачко питање јесте на који
начин је могуће у оквиру професионалног усавршавања развијати интеркултуралну осетљивост наставника? На крају, изведене су одређене педа-
гошке импликације усмерене на неке компоненте унапређивања интер-
културалности наставника попут: самих наставника перципираних као
појединаца спремних да надограђују ову врсту компетенција и програма
професионалног усавршавања којима се подстиче интеркултурална осе-
тљивост наставника. | en_US |
dc.language.iso | sr | en_US |
dc.publisher | Филозофски факултет Косовска Митровица | en_US |
dc.rights | Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.title | Програми професионалног усавршавања који подстичу интеркултуралну осетљивост наставника | en_US |
dc.title.alternative | Наука без граница II: Приступи у образовању | en_US |
dc.type | konferencijski-prilog | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.citation.spage | 35 | |
dc.citation.epage | 53 | |
dc.subject.keywords | интеркултурална димензија, мултикултуралност, профе- сионално усавршавање, наставници, различитост. | en_US |
dc.type.mCategory | M14 | en_US |
dc.type.mCategory | openAccess | en_US |
dc.type.mCategory | M14 | en_US |
dc.type.mCategory | openAccess | en_US |
dc.identifier.cobiss | 278315020 | |