Приказ основних података о документу

dc.contributor.authorЈаредић, Биљана Н.
dc.contributor.authorМинић, Јелена Љ.
dc.contributor.authorРадојевић, Татјана С.
dc.date.accessioned2022-07-13T06:19:29Z
dc.date.available2022-07-13T06:19:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://platon.pr.ac.rs/handle/123456789/130
dc.description.abstractЦиљ истраживања био је утврдити колико адолесценти радије бирају поједине типове структурисаног слободног времена и неструктурисаног времена (доколице), као и њихову повезаност са ризичним понашањем адолесцената у условима друштвене кризе. Узорак су чинили адолесценти (Н = 287), 116 или 40,4% мушких и 171 или 59,6% женских испитаника, од 18 година до 24 године, просечне старости 20,44 године (АС = 20,44, СД = 2,75), који живе на територији Косова и Метохије. Коришћени су: Упитник за процену слободног времена и доколице (конструисан за потребе истраживања), Скала за процену ризичног понашања (енгл. Risk Behavior Rating Scale (RBRS); Scaar, 2009). Подаци су обрађени дескриптивном статистиком, корелационом и регресионом анализом, т-тестом. Резултати су показали да адолесценти најрадије бирају интернет као неструктурисану активност, а најмање позориште као структурисану активност. Добијена је негативна повезаност академског успеха и ризичног понашања, што указује на то да уколико адолесценти постижу боље резултате у академској каријери, имају мање склоности ка ризичном понашању. Према добијеним резултатима, младићи су склонији ризичном понашању од девојака, а ризично понашање адолесцената може се предвидети са 14% варијансе (значајни предиктори су неструктурисано слободно време и пол адолесцената). Један од циља рада био је да укажемо на значај структурисања слободног времена адолесцената у циљу подстицања њиховог адекватног раста и развоја, уз неопходно ангажовање стручњака из различитих области.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherУниверзитет у Нишуen_US
dc.rightsАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleСТРУКТУРИСАНО И НЕСТРУКТУРИСАНО ВРЕМЕ И РИЗИЧНО ПОНАШАЊЕ АДОЛЕСЦЕНАТА У УСЛОВИМА ДРУШТВЕНЕ КРИЗЕen_US
dc.title.alternativeТемеen_US
dc.typeclanak-u-casopisuen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.identifier.doi10.22190/TEME190911013J
dc.citation.volumeXLV
dc.citation.issue1
dc.citation.spage231
dc.citation.epage246
dc.subject.keywordsслободно време, друштвена криза, ментално здравље, интервенције.en_US
dc.type.mCategoryM23en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US
dc.type.mCategoryM23en_US
dc.type.mCategoryopenAccessen_US


Документи

Thumbnail
Thumbnail

Овај рад се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу

Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД
Осим где је другачије наведено, лиценца овог рада је описана саАуторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 САД